onsdag den 11. december 2013

Point of no return?

De sidste forberedelser og shipning af bilen



Så oprandt dagen endelig: Bilen blev kørt i container!
Dagene op til havde været hektiske. De mange løse ender skulle samles, vi skulle huske det hele og tage nogle beslutninger om hvad vi skulle gøre.

Man kan vel egentlig sige, at point of no return indtrådte da vi fik huset solgt. Eller da vi købte de første flybilletter. Nogle vil måske endda sige, at det var da TVet blev solgt forleden dag.
Men nu hvor bilen er sendt afsted, føles det som om at beslutningen er blevet endeligt stadfæstet.
Vi havde aftalt med den lokale mekaniker, at vi kunne stå og lime beslagene til vores aluboks, på hans værksted. Bilen skulle så stå i tørvejr i det lune værksted, natten over, så limen kunne hærde op. Men desværre kom der noget i vejen (et gulv på værkstedet skulle repareres) og vi måtte tænke i nye baner.
Hans ringede til Camilla på arbejdet, som jo kender alle. Hun henviste til Bjarne fra bygningstjenesten. Bjarne er jo en flink mand, så han løb straks over og rydede garage nr. 6, så vi kunne stå der.

Der var dejlig lunt i garagen (i alt fald sammenlignet med en våd forblæst indkørsel) og der var tørt. Vi havde gået og været lidt bekymrede for hvordan det skulle gå, at have bilen lukket inde i en container i 8 uger, hvis den kom fra en regnvåd indkørsel. Nu kunne den blive kørt til havnen direkte fra en tør garage, det var bare super!
Nu er den på vej, bilen. Så skal der pakkes hus ned, og alle de andre tusind ting der skal falde på plads, skal falde på plads. Ja. Puha. Et skridt nærmere...
Fugtposer på instrumentbrættet. De tjener to formål: at suge fugt, og at vise hvor meget bilen er blevet rystet rundt. Vi forventer at de ligger spredt i det meste af bilen, når vi ser den igen.

Bilen døbes? eller Bilen vaskes i kildevand inden den køres i containeren?

Nøglen er fastgjort med en stang magneter - så er den forhåbentlig til at finde i containerens mørke, når bilen skal køres ud igen.




Nej. Hans giver ikke fingeren til kameraet. Han var blot nervøs for om der var frihøjde.




Kim fra Junge Spedition måler ud til den træramme, som sammen med stropper, skal holde bilen fast.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar